החלו הבחירות בליכוד: 140 אלף חברי המפלגה ירכיבו את רשימתה

אבי רבינא ואיתי גדסי No Comments on החלו הבחירות בליכוד: 140 אלף חברי המפלגה ירכיבו את רשימתה

כמאה וארבעים אלף מתפקדי המפלגה יבחרו את רשימתה לכנסת מתוך עשרות מועמדים, ב-110 קלפיות הפזורות ברחבי הארץ. אתמול הפך בית המשפט המחוזי את החלטת בית הדין של הליכוד ואסר על מועמדותו של דוד לניאדו

סיעת הליכוד צילום: יונתן סינדלר, פלאש 90
22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הפריימריז בליכוד: הקלפיות במפלגה נפתחות הבוקר (רביעי) בשעה זו וכמאה וארבעים אלף מתפקדי המפלגה יבחרו את רשימתה לכנסת מתוך עשרות מועמדים, ב-110 קלפיות הפזורות ברחבי הארץ. יו"ר הליכוד וראש הממשלה לשעבר יצביע בקלפי בגני התערוכה בשעה 11:00.

ההצבעה נערכת באמצעות שני טופסי הצבעה, אחד לרשימה הארצית והשני לנציגי המחוזות. כל מתפקד יוכל לבחור עד 12 מועמדים לרשימה הארצית ומועמד אחד בלבד, מהמחוז אליו הוא משתייך- לרשימה המחוזית.

על הרשימה הארצית, בה 22 מקומות הנחשבים לריאליים, מתמודדים 76 מועמדים, מהם 27 חברי כנסת מכהנים ומועמדים בולטים נוספים, בהם: העיתונאי לשעבר בועז ביסמוט, איש התקשורת ארז תדמור, השגריר באו"ם והשר לשעבר דני דנון, בנו של ראש הממשלה לשעבר, גלעד שרון, ח"כ לשעבר אסנת מארק, ח"כ לשעבר משה פייגלין, חכ"ל איוב קרא ופרופ' אבי שמחון.

רשימת מועמדי המחוזות

אתמול, שעות לפני פתיחת הקלפיות נחל יו"ר המפלגה הצלחה כאשר בית המשפט המחוזי בתל אביב הפך את החלטת בית הדין של הליכוד, ופסק כי המועמד דוד לניאדו שהורשע בפלילים לא יוכל להתמודד בבחירות הפנימיות במפלגה. בפסד הדין נכתב כי "פסק הדין שהתיר את ריצתו לרשימה נעדר מסד משפטי ועובדתי כלשהוא, נימוקי בת הדין אינם קוהרנטיים ולא עולים נימוקים מהם ניתן להבין מדוע הפך את החלטת ועדת הבחירות. פסק הדין אינו מחזיק מים".

עו"ד מיכאל קליינר, נשיא בית הדין של הליכוד, מתח ביקורת על פסק הדין בריאיון לרדיו 103: "מעבר לעניין החוק, ההחלטה פגומה מבחינה ערכית ומוסרית. אדם לא צריך ללכת עם אות קין כל החיים על עבירה שעשה לפני 15 או 20 שנה".

לפני כחודש אישר מרכז הליכוד את תקנון הפריימריז של המפלגה, בו נקבע בין היתר כי לרשות יו"ר התנועה בנימין נתניהו יעמדו חמישה שיריונים. מאוחר יותר קבע בית הדין של הליכוד כי המתפקדים יצטרכו לאשר את הקצאת השיריונים. גם במידה והמתפקדים יאשרו לנתניהו את השריונים המבוקשים על ידו, הוא עדיין יצטרך להביא את שמות המועמדים שלו לאישור מזכירות הליכוד.

עוד נקבע בתקנון, כי הרשימה תתפלג באופן הבא: 1 יו"ר, 2-13 ארצי, 14 שריון, 15 ארצי, 16 שיריון, 17-18 ארצי, 19 מחוז, 20 ארצי, 21-22 מחוז, 23-24 ארצי, 25 אישה חדשה, 26 מחוז, 27 ארצי, 28 שיריון, 29 מחוז, 30 ארצי, 31-32 ארצי, 33 עולה חדש, 34 מחוז, 35 ארצי, 36 מחוז, 37 שריון, 38 מחוז, 40 צעיר, 41-42 מחוז, 43 שיריון, 44 מיעוטים, 45 חרדי.

יו"ר התנועה הוסמך לשנות מיקומים לצעירים ומיעוטים עד למועד הגשת הרשימות לבחירות.

בכיר הליכוד, חה"כ ניר ברקת שוחח אמש (שלישי) עם בצלאל קאהן במהדורה המרכזית, והתייחס לבחירות הפנימיות במפלגה. "פריימריז זה תהליך בריא שמחייב אותנו לרדת שטח ולהציג סדר יום. לשמוע ולהיבחר. הפעם הפריימריז הם קריטיים במיוחד כי הם ישפיעו באופן ישיר על התוצאה בבחירות. תוצאה טובה בפריימריז תאפשר לנו להחזיר המדינה למסלול", אמר ברקת.

הוא נשאל על הניסיונות לדחוק אותו לשולי הרשימה: "יש עסקנים בליכוד שמנסים לדחוק אותי למטה, אבל הפגיעה הזו היא לא בי אלא ביכולת של נתניהו להקים ממשלה. כל מה שאנחנו צריכים זה שניים-שלושה מנדטים שלא הצביעו למחנה שלנו".

ביחס לשאלה מה דעתו על מועמדותו של גלעד שרון, אמר ברקת: "ההתנתקות הייתה טעות גדולה שאסור לחזור עליה, לכל אחד יש את התפיסה שלו. בפריימריז נראה מה הציבור יגיד על גלעד שרון. אני לא מחלק לו ציונים או המלצות".

בכיר אחר במפלגה, חה"כ והשר לשעבר יואב גלנט אמר בשיחה עם "קול חי", כי "מצביעי הליכוד הוכיחו לאורך עשרות שנים שהם מצליחים להביא נבחרת טובה מאוד שתעמוד ברשימת הליכוד. אני חושב שזה מה שיקרה גם הפעם. הליכוד מקיפה רבדים רחבים מאוד בחברה הישראלית ממרכז ועד ימין ולכן רואים גם מועמדים ממקומות שונים וזה היופי".

כשנשאל לאיזה תפקיד הוא מכוון, ענה גלנט, שהשתחרר משירותו בצבא בדרגת אלוף: "אזרחי המדינה יודעים ששירתי עשרות שנים בצה"ל. אני מכוון לתפקיד שר הביטחון".

יו"ר הליכוד העולמי ⁦והשגריר לשעבר באו"ם, דני דנון‬⁩, המתמודד בפריימריז אמר הבוקר בריאיון לגל"צ: "אני מסמן את תפקיד השר לביטחון הפנים, זה אתגר – אנשים חוששים עכשיו לנסוע לאילת ברכב. צריך להשאיר את תיקי הפנים והרווחה בליכוד".



0 תגובות